1. Funcția : Laudă si Inchinare

Fapte 2:42,47

11 comentarii:

  1. Lauda si inchinarea este o functie vitala a bisericii pentru ca vorbeste despre o atitudine deschisa a bisericii catre Dumnezeu!!!
    de fapt: mai mult decat orice alta functie lauda si inchinarea vorbeste exprima atasamentul/dragostea Bisericii fata de Dumnezeu.

    leo

    RăspundețiȘtergere
  2. Inchinarea este prima noastra responsabilitate fata de Dumnezeu.Dumnezeu vrea ca inchinarea noastra sa fie motivata de dragoste, multumire si incantare, nu de datorie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inchinarea este un mod de viata in care ne bucuram de Dumnezeu, Il iubim si ne dam pe noi insine pentru a fi folosoti pentru scopurile Sale.
    Cand iti traiesti viata pentru gloria lui Dumnezeu, tot ce faci poate deveni un act al inchinarii.

    RăspundețiȘtergere
  4. A ne inchina inseamna a-I face placere lui Dumnezeu. Biblia spune: "Domnul Isi gaseste placerea numai in cei care I se inchina si se incred in dragostea Lui"(alta traducere).

    Antropologii au observat ca inchinarea este o tendinta universala, intiparita de Dumnezeu in fiecare fibra umana. Inchianarea este la fel de naturala ca mancatul si respiratul. Daca nu ne inchinam lui Dumnezeu, atunci vom gasi intotdeauna un inlocuitor, chiar daca sfarsim prin a ne inchina noua insine.
    Dumnezeu ne-a facut cu aceasta dorinta deoarece El doreste inchinatori

    RăspundețiȘtergere
  5. Inchinarea este mult mai mult decat muzica
    Fiecare parte a serviciului din biserica este un act de inchinare: rugaciunea, citirea Scripturii, cantatul, marturisirea pacatelor, timpul de liniste, ascultarea unei predici, luatul notitelor, darurile de bunavoie, botezul, Cina Domnului, semnarea unui angajament si chiar salutul adresat celor din jur.
    De fapt inchinarea precede muzica.Daca inchinarea ar fi numai muzica atunci cei care nu au ureche muzicala nu s-ar putea inchina niciodata. Dumnezeu iubeste toate felurile de muzica, pentru ca El le-a inventat pe toate - ritmice si lente, asurzitoare si domoale, vechi si noi. Daca un cantec Ii este oferit lui Dumnezeu in duh si adevar, acesta este un act de inchinare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Inchinarea nu este pentru beneficiul nostru.
    Ne inchinam pentru beneficiul lui Dumnezeu. Cand ne inchinam, scopul nostru este sa-I facem placere lui Dumnezeu, nu noua insine.

    In inchinare, inima lui Dumnezeu nu este miscata de traditie, ci de pasiune si dedicare.

    Biblia spune: "Cand se apropie de Mine poporul acesta, Ma cinsteste cu gura si cu buzele, dar inima lui este departe de Mine, inchinarea pe care Mi-o aduc este alcatuita doar din reguli invatate de oameni"

    RăspundețiȘtergere
  7. Inchinarea nu este o parte a vietii noastre, ea este viata noastra.
    Ni se spune sa "ne inchinam Lui in mod continuu" si sa "Il laudam de la rasaritul soarelui pana la apusul lui". Lauda trebuie sa fie prima activitate a noastra, dimineata cand deschidem ochii si ultima noastra activitate inainte de-a adormi, seara. David a zis: "Voi binecuvanta pe Domnul in orice vreme; lauda Lui va fi totdeauna in gura mea". Fiecare activitate poate fi transformata intr-un act de inchinare cand o faci spre lauda, gloria si placerea lui Dumnezeu.
    Biblia spune: "Deci, fie ca mancati, fie ca beti, fie ca faceti altceva: sa faceti totul spre slava lui Dumnezeu". Cum putem face orice lucru pentru gloria lui Dumnezeu?
    Biblia spune: "Orice faceti, sa faceti din toata inima, ca si cum ati lucra pentru Domnul, nu pentru oameni".

    RăspundețiȘtergere
  8. Inchinarea este raspunsul intregii fiinte umane la tot ce este si la tot ce face Dumnezeu, spunea Warren Wiersbe. Asta implica intreaga fiinta umana: minte, vointa, sentimente, trup.
    Este nevoie de invatatura pentru ca oamenii sa inteleaga ca inchinarea nu este doar timpul de cantare si rugaciune din cadrul slujbei. Acestea sunt doar 2 forme de inchinare. Cum spunea Robert, tot ceea ce facem trebuie sa reprezinte un act de inchinare. Prima expresie pentru inchinare apare in Geneza 18 si se refera la a se prosterna pana la pamant in fata cuiva. Asta implica recunoasterea superioritatii acelei persoane, adorarea ei, supunerea fata de ea, respect. Prin urmare, ascultarea Cuvantului predicat trebuie sa fie un act de inchinare. Asta incercam sa subliniez si aseara la intalnire. Nu exclud necesitatea unui grup care sa conduca biserica in inchinare prin cantare, dar inchinarea nu se rezuma la atat. Ea continua chiar si dupa incheierea slujnei divine. Modul de implinire a responsabilitatilor la serviciu, de exemplu, este un act de inchinare pentru ca reflecta atituninea mea fata de Dumnezeu.Fac eu totul ca pentru Domnul? Il recunosc in toate caile mele? In felul acesta se vede o viata de inchinare si este nevoie sa se intipareasca in mintea oamenilor prin invatatura acest lucru.
    Inchinarea Il are ca obiect pe Dumnezeu. Asta inseamna ca in inchinare trebuie sa urmaresc sa-I plac Lui, sa-L fac pe El sa se simta bine in mijlocul adunarii sau in viata mea personala.
    O cantare in limba engleza spune: I come back to the heart of worship,It's all about YouIt's all about You, Jesus.I'am sorry for the things I've made itWehn it's all about You. Ma intorc la esenta inchinariiCare Te are pe Tine in centru,Care are de-a face cu Tine in intregime, Isuse.Imi pare rau ca am facut din inchinare tot felul de alte lucruriCand, de fapt, ea se refera numai la Tine. (Varianta romana este mai mult o parafrazare) Asta inseamna ca trebuie sa urmarim in slujbele noastre ce-I place lui Dumnezeu. El sa fie onorat, slavit. Nu eu trebuie sa ma simt bine. Asta nu inseamna ca eu nu ma voi simti bine niciodata, insa nu aceta este scopul. Scopul principal si ultim este Dumnezeu. Insa e foarte adevarat ca unul dintre efectele inchinarii reale este bucuria pe care o aduce El in inima noastra. Dar asta o face El, nu noi. Astfel, grupul care conduce cantarea, predicatorul care proclama Cuvantul urmaresc nu sa-i faca pe oameni sa aiba un timp fain la biserica, ci sa-L slaveasca si sa-L onoreze pe Dumnezeu. S-ar putea ca Dumnezeu sa-i convinga pe unii de pacat in asa fel incat ei sa planga sau sa fie intristati pentru viata lor neconforma cu voia Lui - si acest lucru constituie un act de inchinare, pentru ca impica supunerea fata de revelatia lui Dumnezeu, alinierea vietii la voia Lui. Mai mult, scopul lui Dumnezeu este sa-si creasca biserica. iar in 1 Corinteni 14 citim ca totul trebuie sa se faca pentru zidirea bisericii. Prin urmare, in inchinare, intrebarea care trebuie sa ghideze orice slujire trebuie sa fie: Cum zideste acet lucru biserica din acest loc? Cu ce scop cant aceasta cantare? Cum contribuie aceasta parte a slujbei la zidirea oamenilor? Asta Il onoreaza pe Dumnezeu, Ii face placere. Cu siguranta exista nevoia de pregatire pentru inchinarea publica, atat pentru predicare, cat si pentru cantare sau rugaciune. Respectiv, de ce sa nu se pregateasca cineva cu marturia unei rugaciuni ascultate sau a unei nevoi specifice pentru care biserica sa multumeasca sau sa se roage? De ce sa nu se urmareasca, din cand in cand, o anumita tema care sa ghideze toate cantarile, rugaciunile si predica din timpul slujbei? Dar pe de alta parte, de ce nu se creeaza si un timp pentru inchinare 'nepregatita'? S-ar putea ca mesajul unei cantari sau al Cuvantului sa determine un raspuns fata de Dumnezeu. E nevoie sa cream spatiu si timp pentru ca oamenii sa raspunda la provocarea divina atunci si acolo. Nu ar zidi acest lucru biserica? Eu cred ca da. Si daca cineva exprima o nevoie specifica, oare nu poate pune Dumnezeu pe inima cuiva un cuvant de incurajare sau de rugaciune special care sa raspunda direct acelei nevoi? Eu cred ca da. Si cred ca e necesar sa dam voie ca aceste lucruri sa aiba loc. In 1 Cor 14, ni se spune ca daca unuia care sta jos i se da o descoperire, cel care vorbeste sa-i dea loc sa o faca de cunoscut.Asta inseamna ca, in inchinare, trebuie creat cadrul ca toti credinciosii sa poata sluji cu darul pe care li l-a dat Duhul Sfant pentru zidirea bisericii. Asta este una dintre lacunele mari ale bisericii, mi se pare mie. Si pentru asta e nevoie de invatatura biblica cu privire la darurile spirituale si cum pot fi ele folosite in slujirea bisericii, care constituie astfel o inchinare. Cam atat deocamdata.
    Pavel

    RăspundețiȘtergere
  9. gandurile precedente vin de la pavel, eu doar le-am postat
    multumim pentru intelegere
    leo

    RăspundețiȘtergere